Cover Image

Najczęstsze awarie w samochodach marki Skoda

Czerwiec 23, 2020
Czas czytania: 3 minut

Samochody marki Skoda to wciąż najczęściej wybierane auta przez Polaków. Doceniamy relację ceny do jakości produkowanych przez ten koncern pojazdów. Zdarza się jednak, że i one mogą ulec awarii. Jest to naturalny rezultat użytkowania samochodu. Wiedząc, jakie są najbardziej popularne awarie, możemy się na nie w pewien sposób przygotować. Co psuje się najczęściej?

Magnesem na nabywców była zawsze atrakcyjna cena, jakość użytkowania, ale również niskie koszty eksploatacji. Stąd popularność samochodów Skody, które niewiele palą, a większość napraw związana jest z niewielkimi wydatkami. Jednak i w tych modelach zdarzają się problemy, które zmuszają nas do wizyty u mechanika. Samochód, jak każdy inny sprzęt, wymaga regularnych przeglądów, konserwacji i pielęgnacji. Zdarza się jednak, że mimo naszych starań awarii ulegnie jakiś element, układ czy wyposażenie samochodu. Na co warto zwrócić uwagę w myśl zasady lepiej zapobiegać niż leczyć?

Silnik - serce każdego samochodu

Jednymi z elementów, na które warto zwrócić uwagę, są silnik i pas rozrządu. W przypadku pasków sami możemy optycznie ocenić ich stan, ale wymianę lepiej zlecić profesjonalnemu warsztatowi, najlepiej takiemu, który specjalizuje się w naprawach danej marki. Jeśli chodzi o silnik, to wciąż najbardziej popularne są silniki benzynowe. Opinie o modelu 1.4 są różnorodne, choć panuje powszechne przekonanie, że jest on dość powolny i ulega częstym awariom w obszarze łańcuchowego napędu rozrządu. Problemem może być wyciek oleju lub układ zapłonowy. Lepszą opinią cieszą się bardziej zaawansowane technicznie silniki VW 1.6 8V. Mimo dużej ilości elektroniki nie sprawiają tylu problemów. Przy nowszym silniku łatwiej również o montaż instalacji LPG, gdzie w starszym modelu wymaga to już większej ilości pracy i trudu. W przypadku silników 1.8 i 2.0 problemem są koszty ewentualnej naprawy, ponieważ tutaj może pojawić się problem z hydraulicznym kompensatorem luzu zaworowego, łańcuchem wałków rozrządu, pękającymi głowicami czy pompowtryskiwaczami. Nowe silniki są raczej bezawaryjne, czasami klienci zgłaszają nierówną pracę motoru i zapalającą się lampkę silnika, co może świadczyć o niesprawnych cewkach zapłonowych.

Dodatkowe problemy

Zgłaszane przez użytkowników awarie często dotyczą wspomagania kierownicy, gdzie problematyczne może być dokładne sprawdzenie poziomu zbiorniczka wyrównawczego. Zlokalizowanie ewentualnego wycieku może być trudne i może wymagać użycia podnośnika. Wymiany często wymagają łączniki stabilizatorów i końcówki drążków kierowniczych. Usterki mogą prowadzić od wyczuwalnego drgania kierownicy, co zmniejsza komfort jazdy. W najnowszych modelach Skody Rapid problemem może okazać się wykończenie wnętrza samochodu. Twarde plastiki rysują się od najdelikatniejszego dotyku i trzeszczą, gdy zdarzy nam się przejechać po nierównej drodze. Sama elektronika nie sprawia problemów, ale pojawiają się skargi dotyczące szyb, które łatwo uszkodzić oraz niespełniających swojej funkcji uszczelkach drzwiowych. Skoda Superb może rozczarować w przypadku trwałości wahaczy, ale i wykończenia paneli na drzwiach (wycierający się szybko plastik). Problemem mogą być też dziwne dźwięki dochodzące z deski rozdzielczej i pojawiająca się szybko rdza na tylnej kanapie czy fotelach.